martes, 31 de marzo de 2009

Cándida Martínez explica el Plan Bolonia

1 comentario:

Geroni dijo...

Bolonya no se está aplicant per igual a Europa, ni en lo mateix camí.

L'educació superior hauria de jugar un paper essencial en la promoció de la cohesió social, en la reducció de les desigualtats i en l'elevació del nivell del coneixement, destreses i competències al ritme de la societat. Les polítiques d'educació superior s'haurien d'enfocar a maximitzar el potencial de les persones quant al seu desenroll personal i la seua contribució a una societat sostenible, democràtica i basada en el coneixement. L’aspiració social que el conjunt d'estudiants que ingressen, participen i culminen l'educació superior en tots els seus nivells hauria de reflectir la diversitat dels nostres pobles.

Els estudiants puguen completar els seus estudis sense obstacles relacionats amb la seua situació socioeconòmica. Per lo tant, , crear itineraris d'aprenentatge més flexibles, tant per accedir com una vegada dins de l'equació superior, i ampliar la participació a tots els nivells sobre la base de la igualtat d'oportunitats".

A més, es un error al contexte de crisi econòmica generalitzada en el qual mos trobem, aguditzar els greus problemes inherents al desenvolupament del Pla Bolonya.

L'entossudiment del PSOE, persistint en desenvolupar i estendre l'Espai Europeu d'Educació Superior en un entorn d'absoluta precarietat financera i d'absència de consens social, portarà la Universitat Pública espanyola a un barreja de conseqüències imprevisibles.